צרו קשר |

שלבי המודל

המודל פורס מהלך הדרגתי לקידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות בטווחי פעולה ובהיקפים שונים, כבסיס לתוכנית מודולרית לבניית הקמפוס כמרחב משותף.

שלבי המודל

המודל פורש מהלך הדרגתי לקידוםֿ הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות במוסד האקדמי, במישורים ובהיקפים שונים.

שלבי המודל

המודל פורס מהלך הדרגתי לקידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות בטווחי פעולה ובהיקפים שונים, כבסיס לתוכנית מודולרית לבניית הקמפוס כמרחב משותף.

על החלוקה לשלבים

החלוקה לשלבים נועדה לשמש כעזר רעיוני ומעשי למיפוי המרחבים בהם כבר קיימת תשתית פעולה לעומת מקומות בהם נעשים צעדים ראשונים, לזיהוי שלבי ההתקדמות במישורים שונים ולתכנון הצעדים להמשך. התערבויות נקודתיות פותחות במקרים רבים דלת חיונית אל מהלכים שגרתיים וארוכי־טווח. עם זאת, המציאות והניסיון מלמדים שההתקדמות איננה תמיד לינארית, וכי ניתן לפעמים לשלב פעולות מכמה שלבים.

מענים מידיים/קצרי טווח

המוסד נותן מענה אד הוק לאתגרים וצרכים שעולים מהשטח, ונוקט פעולות ממוקדות לשיפור היחסים בין הקבוצות וליצירת מרחב משותף מיטיב.

המוסד נותן מענה אד הוק לאתגרים וצרכים שעולים מהשטח, ונוקט פעולות ממוקדות לשיפור היחסים בין הקבוצות וליצירת מרחב משותף מיטיב.

שלב זה כולל התערבויות מיידיות, גמישות ומדודות אשר ניתן ליישם במהירות על מנת להגיב בשעת חירום או לתת מענה לבעיות קיימות, לחזק את המסוגלות בהתמודדות עם האתגרים, וכדי להיענות לצרכים והזדמנויות העולים מהשטח ולבסס היכרות של באות ובאי הקמפוס עם פעילות לשיפור יחסים בין קבוצות. התערבויות נקודתיות וקצרות מועד הן התחלה מצוינת, המאפשרת בניית יסודות ראשוניים שמהם ניתן בהמשך לקדם מהלכים ותוכניות גיוון והכללה לטווח בינוני וארוך.

שלב זה כולל התערבויות מיידיות, גמישות ומדודות אשר ניתן ליישם במהירות על מנת להגיב בשעת חירום או לתת מענה לבעיות קיימות, לחזק את המסוגלות בהתמודדות עם האתגרים, וכדי להיענות לצרכים והזדמנויות העולים מהשטח ולבסס היכרות של באות ובאי הקמפוס עם פעילות לשיפור יחסים בין קבוצות. התערבויות נקודתיות וקצרות מועד הן התחלה מצוינת, המאפשרת בניית יסודות ראשוניים שמהם ניתן בהמשך לקדם מהלכים ותוכניות גיוון והכללה לטווח בינוני וארוך.

מטרות שלב זה

העלאת המודעות לחשיבות העיסוק בגיוון, הכללה ושותפות בקמפוס

העלאת המודעות לחשיבות העיסוק בגיוון, הכללה ושותפות בקמפוס

ביסוס נורמות התנהגות ושיח (בדגש על שעת משבר)

ביסוס נורמות התנהגות ושיח (בדגש על שעת משבר)

העלאת המסוגלות של סגלים והנהלות להתמודדות עם אתגרי הקמפוס המגוון בשגרה ובזמנים מתוחים

העלאת המסוגלות של סגלים והנהלות להתמודדות עם אתגרי הקמפוס המגוון בשגרה ובזמנים מתוחים

מענה מיידי וממוקד לאירועים פנימיים וחיצוניים הנוגעים ליחסים בין קבוצות בקמפוס

מענה מיידי וממוקד לאירועים פנימיים וחיצוניים הנוגעים ליחסים בין קבוצות בקמפוס

בחינת השפעתן של פעולות שונות על מנת לכוון את ההתערבויות המתאימות לתכנים ולאקלים הייחודי לכל מרחב

בחינת השפעתן של פעולות שונות על מנת לכוון את ההתערבויות המתאימות לתכנים ולאקלים הייחודי לכל מרחב

שיפור יחסים בין סטודנטיות וסטודנטים מקבוצות חברתיות שונות באמצעות מהלכים נקודתיים

שיפור יחסים בין סטודנטיות וסטודנטים מקבוצות חברתיות שונות באמצעות מהלכים נקודתיים

מימוש ומיצוי הזדמנויות שעולות בשטח לקידום הכללה ושותפות

מימוש ומיצוי הזדמנויות שעולות בשטח לקידום הכללה ושותפות

מתי ולמי מתאימות דרכי הפעולה בשלב זה?

פעילות מוגבלת ביחידות ובמרחבים שונים בהתאמה למשאבים הקיימים

התאמה מדויקת וגמישה של התערבויות נקודתיות לשיפור יחסים בין קבוצות מאפשרת התקדמות ופעולה גם כאשר המשאבים והאמצעים מוגבלים.

מהלכים מתונים לשיפור יחסים בין קבוצות במרחבים חדשים

קידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות עלול לעורר הסתייגויות וחששות, בעיקר בימים מתוחים ובתקופה שאחריהם, ובפרט במרחבים שאינם מורגלים או מנוסים בתחום זה. יישום התערבויות באופן עדין ומדוד מאפשר לשמור על היכולת להתנהל במרחב המשותף ולחזק את החוסן המוסדי, תוך המשך שגרת העבודה והלימודים.

אירועים הדורשים תגובה מיידית ומענה אד הוק

ישראל נמצאת באופן מתמשך במצב חברתי דינמי שהוא נפיץ וסוער תדיר. על כן, נדרשת מסוגלות לתת מענה מהיר בזמני הסלמה המיועד לצמצם התנגשויות, להשתית סביבה בטוחה, יציבה ותומכת עבור כלל באות ובאי הקמפוס ולאפשר את המשך הלמידה.

מענה אד הוק ממשיך להיות חלק מהשלבים התשתיתיים יותר.

מתי ולמי מתאימות דרכי הפעולה בשלב זה?

פעילות מוגבלת ביחידות ובמרחבים שונים בהתאמה למשאבים הקיימים

התאמה מדויקת וגמישה של התערבויות נקודתיות לשיפור יחסים בין קבוצות מאפשרת התקדמות ופעולה גם כאשר המשאבים והאמצעים מוגבלים.

מהלכים מתונים לשיפור יחסים בין קבוצות במרחבים חדשים

קידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות עלול לעורר הסתייגויות וחששות, בעיקר בימים מתוחים ובתקופה שאחריהם, ובפרט במרחבים שאינם מורגלים או מנוסים בתחום זה. יישום התערבויות באופן עדין ומדוד מאפשר לשמור על היכולת להתנהל במרחב המשותף ולחזק את החוסן המוסדי, תוך המשך שגרת העבודה והלימודים.

אירועים הדורשים תגובה מיידית ומענה אד הוק

ישראל נמצאת באופן מתמשך במצב חברתי דינמי שהוא נפיץ וסוער תדיר. על כן, נדרשת מסוגלות לתת מענה מהיר בזמני הסלמה המיועד לצמצם התנגשויות, להשתית סביבה בטוחה, יציבה ותומכת עבור כלל באות ובאי הקמפוס ולאפשר את המשך הלמידה.

מענה אד הוק ממשיך להיות חלק מהשלבים התשתיתיים יותר.

מתי ולמי מתאימות דרכי הפעולה בשלב זה?

פעילות מוגבלת ביחידות ובמרחבים שונים בהתאמה למשאבים הקיימים

התאמה מדויקת וגמישה של התערבויות נקודתיות לשיפור יחסים בין קבוצות מאפשרת התקדמות ופעולה גם כאשר המשאבים והאמצעים מוגבלים.

מהלכים מתונים לשיפור יחסים בין קבוצות במרחבים חדשים

קידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות עלול לעורר הסתייגויות וחששות, בעיקר בימים מתוחים ובתקופה שאחריהם, ובפרט במרחבים שאינם מורגלים או מנוסים בתחום זה. יישום התערבויות באופן עדין ומדוד מאפשר לשמור על היכולת להתנהל במרחב המשותף ולחזק את החוסן המוסדי, תוך המשך שגרת העבודה והלימודים.

אירועים הדורשים תגובה מיידית ומענה אד הוק

ישראל נמצאת באופן מתמשך במצב חברתי דינמי שהוא נפיץ וסוער תדיר. על כן, נדרשת מסוגלות לתת מענה מהיר בזמני הסלמה המיועד לצמצם התנגשויות, להשתית סביבה בטוחה, יציבה ותומכת עבור כלל באות ובאי הקמפוס ולאפשר את המשך הלמידה במרחב המשותף.

מענה אד הוק ממשיך להיות חלק מהשלבים התשתיתיים יותר.

אבני הדרך במעבר לשלב 2

כעזר תכנוני ואבחוני, מוצעת רשימה של יעדים שאם הושגו (ואפילו חלקית) - הם יכולים לסמן כי בשלה הדרך לעבור לשלב הבא. מטרת הרשימה לסייע לבחון את תמונת המציאות בקמפוס ואת האקלים הארגוני בכל הנוגע ליחסים בין קבוצות, על מנת להעריך היכן ומה עוד נדרש, אפשרי וכדאי לקדם.

אבחון ומיפוי ראשוני

נעשה מיפוי ראשוני בנושא גיוון והכללה לזיהוי חוזקות, אתגרים, הזדמנויות וצרכים

03

צעדים ראשונים

התקיימו מהלכים ראשוניים לקידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות (כגון אירועים חברתי רב-תרבותיים, הכשרות לחלק משמעותי מהסגלים, הפצת מסר ניהולי בדבר נורמות ההתנהגות והשיח וכיו"ב)

04

תמיכה ניהולית

ההנהלה מביעה תמיכה פעילה בקידום גיוון והכללה

01

תפקידים וצוותים ייעודיים

ישנם בעלות ובעלי תפקיד כמו ממונת מגוון ו/או צוות שמונה לעיסוק בנושא

02

אבני הדרך במעבר לשלב 2

כעזר תכנוני ואבחוני, מוצעת רשימה של יעדים שאם הושגו (ואפילו חלקית) - הם יכולים לסמן כי בשלה הדרך לעבור לשלב הבא. מטרת הרשימה לסייע לבחון את תמונת המציאות בקמפוס ואת האקלים הארגוני בכל הנוגע ליחסים בין קבוצות, על מנת להעריך היכן ומה עוד נדרש, אפשרי וכדאי לקדם.

אבחון ומיפוי ראשוני

נעשה מיפוי ראשוני בנושא גיוון והכללה לזיהוי חוזקות, אתגרים, הזדמנויות וצרכים

03

צעדים ראשונים

התקיימו מהלכים ראשוניים לקידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות (כגון אירועים חברתי רב-תרבותיים, הכשרות לחלק משמעותי מהסגלים, הפצת מסר ניהולי בדבר נורמות ההתנהגות והשיח וכיו"ב)

04

תמיכה ניהולית

ההנהלה מביעה תמיכה פעילה בקידום גיוון והכללה

01

תפקידים וצוותים ייעודיים

ישנם בעלות ובעלי תפקיד כמו ממונת מגוון ו/או צוות שמונה לעיסוק בנושא

02

אבני הדרך במעבר לשלב 2

כעזר תכנוני ואבחוני, מוצעת רשימה של יעדים שאם הושגו (ואפילו חלקית) - הם יכולים לסמן כי בשלה הדרך לעבור לשלב הבא. מטרת הרשימה לסייע לבחון את תמונת המציאות בקמפוס ואת האקלים הארגוני בכל הנוגע ליחסים בין קבוצות, על מנת להעריך היכן ומה עוד נדרש, אפשרי וכדאי לקדם.

אבחון ומיפוי ראשוני

נעשה מיפוי ראשוני בנושא גיוון והכללה לזיהוי חוזקות, אתגרים, הזדמנויות וצרכים

03

צעדים ראשונים

התקיימו מהלכים ראשוניים לקידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות (כגון אירועים חברתי רב-תרבותיים, הכשרות לחלק משמעותי מהסגלים, הפצת מסר ניהולי בדבר נורמות ההתנהגות והשיח וכיו"ב)

04

תמיכה ניהולית

ההנהלה מביעה תמיכה פעילה בקידום גיוון והכללה

01

תפקידים וצוותים ייעודיים

ישנם בעלות ובעלי תפקיד כמו ממונת מגוון ו/או צוות שמונה לעיסוק בנושא

02

כל הזכויות שמורות למרכז אקורד