צרו קשר |

שלבי המודל

המודל פורס מהלך הדרגתי לקידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות בטווחי פעולה ובהיקפים שונים, כבסיס לתוכנית מודולרית לבניית הקמפוס כמרחב משותף.

שלבי המודל

המודל פורש מהלך הדרגתי לקידוםֿ הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות במוסד האקדמי, במישורים ובהיקפים שונים.

שלבי המודל

המודל פורס מהלך הדרגתי לקידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות בטווחי פעולה ובהיקפים שונים, כבסיס לתוכנית מודולרית לבניית הקמפוס כמרחב משותף.

תוכנית רב-שנתית

המוסד בונה תוכנית אסטרטגית רב-שנתית לקידום גיוון, הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות.

המוסד בונה תוכנית אסטרטגית רב-שנתית לקידום גיוון, הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות.

בנוסף ליכולת לתת מעני אד-הוק ולהטמעת שגרות מתמשכות, התוכנית האסטרטגית מגדירה יעדים לטווח ארוך וכוללת הקצאת משאבים למיסוד דפוסי פעולה, מבנים ומנגנונים המכוונים את הפעילות ומקדמים את המוסד להשגת המטרות שנקבעו, על מנת לעגן את ערכי המגוון כחלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית. בנוסף, התוכנית כוללת מנגנוני בקרה, מדידה והערכה לטובת מעקב התקדמות, זיהוי הצלחות ופערים וביצוע התאמות נדרשות.

בנוסף ליכולת לתת מעני אד-הוק ולהטמעת שגרות מתמשכות, התוכנית האסטרטגית מגדירה יעדים לטווח ארוך וכוללת הקצאת משאבים למיסוד דפוסי פעולה, מבנים ומנגנונים המכוונים את הפעילות ומקדמים את המוסד להשגת המטרות שנקבעו, על מנת לעגן את ערכי המגוון כחלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית. בנוסף, התוכנית כוללת מנגנוני בקרה, מדידה והערכה לטובת מעקב התקדמות, זיהוי הצלחות ופערים וביצוע התאמות נדרשות.

מטרות שלב זה

גיבוש תוכנית רב-שנתית ליישום מדיניות גיוון, מרחב משותף ושיפור יחסים בין קבוצות בקמפוס

גיבוש תוכנית רב-שנתית ליישום מדיניות גיוון, מרחב משותף ושיפור יחסים בין קבוצות בקמפוס

ביסוס תוכנית הכשרה להתנהלות במרחב מגוון כיכולת ליבה של הוראה ועבודה במוסד

ביסוס תוכנית הכשרה להתנהלות במרחב מגוון כיכולת ליבה של הוראה ועבודה במוסד

העמקת השותפות לדרך של הסטודנטיות והסטודנטים, הסגלים וההנהלה בהובלת מדיניות מוסדית של גיוון וקידום הקמפוס כמרחב משותף

העמקת השותפות לדרך של הסטודנטיות והסטודנטים, הסגלים וההנהלה בהובלת מדיניות מוסדית של גיוון וקידום הקמפוס כמרחב משותף

פיתוח תוכנית מדידה והערכה שתתמוך ביישום התוכנית האסטרטגית ותכוון את ההתקדמות לעבר השגת היעדים

פיתוח תוכנית מדידה והערכה שתתמוך ביישום התוכנית האסטרטגית ותכוון את ההתקדמות לעבר השגת היעדים

שיפור יחסים בין סטודנטיות וסטודנטים מקבוצות חברתיות שונות שנה אחר שנה

שיפור יחסים בין סטודנטיות וסטודנטים מקבוצות חברתיות שונות שנה אחר שנה

מתי ולמי מתאימות דרכי הפעולה בשלב זה?

מוסדות ו/או יחידות במוסד להם ניסיון קודם

בהטמעת מספר שגרות ומיסוד מספר מבנים ארגוניים שמטרתם חיזוק המרחב המשותף בקמפוס ושיפור יחסים בין קבוצות, ויש ביכולתם לצפות את ההזדמנויות והאתגרים ולהוביל מהלכים נוספים כחלק מתוכנית מקיפה שתוצאותיה מכוונות לטווח הארוך.

מוסדות ו/או יחידות במוסד שהחליטו להוביל מהלך אסטרטגי

כאשר ההנהלה רואה בגיוון והכללה סוגיות ליבה אסטרטגיות, הקשורות לעיצוב המוסד ומתוות את דרכו, נדרשת תוכנית רב-שנתית סדורה ליישום חזון הקמפוס כמרחב משותף הכוללת קביעת יעדים אל מול תמונת העתיד הרצויה, משאבים וסדרי עדיפויות, הבנייה והובלה של התהליך, מדידה ולמידה.

מתי ולמי מתאימות דרכי הפעולה בשלב זה?

מוסדות ו/או יחידות במוסד להם ניסיון קודם

בהטמעת מספר שגרות ומיסוד מספר מבנים ארגוניים שמטרתם חיזוק המרחב המשותף בקמפוס ושיפור יחסים בין קבוצות, ויש ביכולתם לצפות את ההזדמנויות והאתגרים ולהוביל מהלכים נוספים כחלק מתוכנית מקיפה שתוצאותיה מכוונות לטווח הארוך.

מוסדות ו/או יחידות במוסד שהחליטו להוביל מהלך אסטרטגי

כאשר ההנהלה רואה בגיוון והכללה סוגיות ליבה אסטרטגיות, הקשורות לעיצוב המוסד ומתוות את דרכו, נדרשת תוכנית רב-שנתית סדורה ליישום חזון הקמפוס כמרחב משותף הכוללת קביעת יעדים אל מול תמונת העתיד הרצויה, משאבים וסדרי עדיפויות, הבנייה והובלה של התהליך, מדידה ולמידה.

מתי ולמי מתאימות דרכי הפעולה בשלב זה?

מוסדות ו/או יחידות במוסד להם ניסיון קודם

בהטמעת מספר שגרות ומיסוד מספר מבנים ארגוניים שמטרתם חיזוק המרחב המשותף בקמפוס ושיפור יחסים בין קבוצות, ויש ביכולתם לצפות את ההזדמנויות והאתגרים ולהוביל מהלכים נוספים כחלק מתוכנית מקיפה שתוצאותיה מכוונות לטווח הארוך.

מוסדות ו/או יחידות במוסד שהחליטו להוביל מהלך אסטרטגי

כאשר ההנהלה רואה בגיוון והכללה סוגיות ליבה אסטרטגיות, הקשורות לעיצוב המוסד ומתוות את דרכו, נדרשת תוכנית רב-שנתית סדורה ליישום חזון הקמפוס כמרחב משותף הכוללת קביעת יעדים אל מול תמונת העתיד הרצויה, משאבים וסדרי עדיפויות, הבנייה והובלה של התהליך, מדידה ולמידה.

תיעוד ומעקב

תיעוד הפעולות וההתערבויות בסמוך לביצוען,
יקל על הערכת הפעילויות ויסייע במעקב שוטף אחר ההתקדמות ואיכותה.

ניתן לעשות זאת במקביל לשלושת שלבי המודל בעזרת סוגים שונים של פלטפורמות תיעוד ומעקב, הנעות גם הן על הטווח שבין תיעוד הדורש היערכות מינימלית למעקב ביצוע הדורש תכנון רוחבי והשקעה משמעותית בתשתיות.

מיסוד שגרות ארגוניות לתיעוד ומעקב, הנדרש להיערכות בינונית-גבוהה, עשוי לכלול, למשל:

שימוש בפלטפורמת ניהול פרויקטים עם לוחות ייעודיים לכל מישור פעילות, המאפשרים תיעוד שוטף ועדכון סטטוס מיידי כדי לנהל משימות, תהליכים ויעדים באופן גמיש, ויזואלי ושיתופי. מערכות כאלו כוללות ניהול ניהול יומן מקוון משותף על ידי כל השותפים, עם קטגוריות ברורות לסוגי הפעילויות השונים (למשל, הכשרה או פעילות חברתית), רשימת המשתתפות והמשתתפים, קישור לתוצאות שאלון משוב וכיו"ב.

פיתוח או אימוץ אפליקציה למשוב מיידי למילוי על ידי המשתתפים והמשתתפות בפעילויות השונות, המשלבת שאלות כמותיות ואיכותניות קצרות.

תיעוד הדורש היערכות מינימלית יכול להתבצע, למשל, באמצעות:

תבניות דיגיטליות מובנות ופשוטות (כגון טפסי גוגל, גיליון אלקטרוני שיתופי למילוי נתונים וכיו"ב), שמנחות את התיעוד ודורשות רק זמן קצר למילוי. תבניות אלו יכולות לשמש את המשתתפות והמשתתפים בפעילויות שונות ואת ממונות וממוני הגיוון האחראים על התיעוד. ניתן להפיק מהן תמונה ויזואלית של הנתונים, למשל דיאגרמות מתעדכנות המציגות באופן חזותי את המתרחש ביחידות השונות, ובכלל זה מספר המשתתפים, רמת שביעות הרצון, מידת האפקטיביות וכיו"ב.

דיווח מילולי תקופתי - למשל במייל הנשלח אחת לחודש או רבעון, או בישיבות עבודה קבועות.

תיעוד חזותי - שימוש בתמונות, סרטונים או מדיה חזותית אחרת כדי לתעד מהלכים ואירועים בקמפוס ולהביא בחשבון רבדים התומכים בתיאור המילולי או שאינם באים בו לידי ביטוי.

עריכת מחקר גישוש בקרב משתתפות ומשתתפים כדי לזהות דפוסים, הזדמנויות ואתגרים כבסיס לפיתוח והצעת שירותים, התערבויות ופעילויות בהיקפים שונים.

לחצו להרחבה

תיעוד ומעקב

תיעוד הפעולות וההתערבויות בסמוך לביצוען,
יקל על הערכת הפעילויות ויסייע במעקב שוטף אחר ההתקדמות ואיכותה.

ניתן לעשות זאת במקביל לשלושת שלבי המודל בעזרת סוגים שונים של פלטפורמות תיעוד ומעקב, הנעות גם הן על הטווח שבין תיעוד הדורש היערכות מינימלית למעקב ביצוע הדורש תכנון רוחבי והשקעה משמעותית בתשתיות.

מיסוד שגרות ארגוניות לתיעוד ומעקב, הנדרש להיערכות בינונית-גבוהה, עשוי לכלול, למשל:

שימוש בפלטפורמת ניהול פרויקטים עם לוחות ייעודיים לכל מישור פעילות, המאפשרים תיעוד שוטף ועדכון סטטוס מיידי כדי לנהל משימות, תהליכים ויעדים באופן גמיש, ויזואלי ושיתופי. מערכות כאלו כוללות ניהול ניהול יומן מקוון משותף על ידי כל השותפים, עם קטגוריות ברורות לסוגי הפעילויות השונים (למשל, הכשרה או פעילות חברתית), רשימת המשתתפות והמשתתפים, קישור לתוצאות שאלון משוב וכיו"ב.

פיתוח או אימוץ אפליקציה למשוב מיידי למילוי על ידי המשתתפים והמשתתפות בפעילויות השונות, המשלבת שאלות כמותיות ואיכותניות קצרות.

תיעוד הדורש היערכות מינימלית יכול להתבצע, למשל, באמצעות:

תבניות דיגיטליות מובנות ופשוטות (כגון טפסי גוגל, גיליון אלקטרוני שיתופי למילוי נתונים וכיו"ב), שמנחות את התיעוד ודורשות רק זמן קצר למילוי. תבניות אלו יכולות לשמש את המשתתפות והמשתתפים בפעילויות שונות ואת ממונות וממוני הגיוון האחראים על התיעוד. ניתן להפיק מהן תמונה ויזואלית של הנתונים, למשל דיאגרמות מתעדכנות המציגות באופן חזותי את המתרחש ביחידות השונות, ובכלל זה מספר המשתתפים, רמת שביעות הרצון, מידת האפקטיביות וכיו"ב.

דיווח מילולי תקופתי - למשל במייל הנשלח אחת לחודש או רבעון, או בישיבות עבודה קבועות.

תיעוד חזותי - שימוש בתמונות, סרטונים או מדיה חזותית אחרת כדי לתעד מהלכים ואירועים בקמפוס ולהביא בחשבון רבדים התומכים בתיאור המילולי או שאינם באים בו לידי ביטוי.

עריכת מחקר גישוש בקרב משתתפות ומשתתפים כדי לזהות דפוסים, הזדמנויות ואתגרים כבסיס לפיתוח והצעת שירותים, התערבויות ופעילויות בהיקפים שונים.

לחצו להרחבה

תיעוד ומעקב

תיעוד הפעולות וההתערבויות בסמוך לביצוען,
יקל על הערכת הפעילויות ויסייע במעקב שוטף אחר ההתקדמות ואיכותה.

ניתן לעשות זאת במקביל לשלושת שלבי המודל בעזרת סוגים שונים של פלטפורמות תיעוד ומעקב, הנעות גם הן על הטווח שבין תיעוד הדורש היערכות מינימלית למעקב ביצוע הדורש תכנון רוחבי והשקעה משמעותית בתשתיות.

מיסוד שגרות ארגוניות לתיעוד ומעקב, הנדרש להיערכות בינונית-גבוהה, עשוי לכלול, למשל:

שימוש בפלטפורמת ניהול פרויקטים עם לוחות ייעודיים לכל מישור פעילות, המאפשרים תיעוד שוטף ועדכון סטטוס מיידי כדי לנהל משימות, תהליכים ויעדים באופן גמיש, ויזואלי ושיתופי. מערכות כאלו כוללות ניהול ניהול יומן מקוון משותף על ידי כל השותפים, עם קטגוריות ברורות לסוגי הפעילויות השונים (למשל, הכשרה או פעילות חברתית), רשימת המשתתפות והמשתתפים, קישור לתוצאות שאלון משוב וכיו"ב.

פיתוח או אימוץ אפליקציה למשוב מיידי למילוי על ידי המשתתפים והמשתתפות בפעילויות השונות, המשלבת שאלות כמותיות ואיכותניות קצרות.

תיעוד הדורש היערכות מינימלית יכול להתבצע, למשל, באמצעות:

תבניות דיגיטליות מובנות ופשוטות (כגון טפסי גוגל, גיליון אלקטרוני שיתופי למילוי נתונים וכיו"ב), שמנחות את התיעוד ודורשות רק זמן קצר למילוי. תבניות אלו יכולות לשמש את המשתתפות והמשתתפים בפעילויות שונות ואת ממונות וממוני הגיוון האחראים על התיעוד. ניתן להפיק מהן תמונה ויזואלית של הנתונים, למשל דיאגרמות מתעדכנות המציגות באופן חזותי את המתרחש ביחידות השונות, ובכלל זה מספר המשתתפים, רמת שביעות הרצון, מידת האפקטיביות וכיו"ב.

דיווח מילולי תקופתי - למשל במייל הנשלח אחת לחודש או רבעון, או בישיבות עבודה קבועות.

תיעוד חזותי - שימוש בתמונות, סרטונים או מדיה חזותית אחרת כדי לתעד מהלכים ואירועים בקמפוס ולהביא בחשבון רבדים התומכים בתיאור המילולי או שאינם באים בו לידי ביטוי.

עריכת מחקר גישוש בקרב משתתפות ומשתתפים כדי לזהות דפוסים, הזדמנויות ואתגרים כבסיס לפיתוח והצעת שירותים, התערבויות ופעילויות בהיקפים שונים.

לחצו להרחבה

כל הזכויות שמורות למרכז אקורד