צרו קשר |

שלבי המודל

המודל פורס מהלך הדרגתי לקידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות בטווחי פעולה ובהיקפים שונים, כבסיס לתוכנית מודולרית לבניית הקמפוס כמרחב משותף.

שלבי המודל

המודל פורש מהלך הדרגתי לקידוםֿ הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות במוסד האקדמי, במישורים ובהיקפים שונים.

הטמעת שגרות

המוסד מטמיע מענים קבועים לאתגרי הגיוון ומייצר מספר שגרות המקדמות יחסים מיטיבים בין קבוצות ומגבירות את המחויבות למגוון ולקידום הקמפוס כמרחב משותף.

המוסד מטמיע מענים קבועים לאתגרי הגיוון ומייצר מספר שגרות המקדמות יחסים מיטיבים בין קבוצות ומגבירות את המחויבות למגוון ולקידום הקמפוס כמרחב משותף.

שלב זה מסמן מעבר מפתרונות מיידיים וקצרי טווח להטמעה של מהלכים מתמשכים וביסוס מבנים ארגוניים המייצרים תשתית לשיפור מתמיד של יחסים בין קבוצות ולבניית מרחבים משותפים בקמפוס. הטמעת מענים שגרתיים וקבועים לאתגרי הגיוון מבססת נורמות ארגוניות המגבירות את המחויבות לגיוון והכללה ומקדמות יחסים מיטיבים בין קבוצות.

שלב זה מסמן מעבר מפתרונות מיידיים וקצרי טווח להטמעה של מהלכים מתמשכים וביסוס מבנים ארגוניים המייצרים תשתית לשיפור מתמיד של יחסים בין קבוצות ולבניית מרחבים משותפים בקמפוס. הטמעת מענים שגרתיים וקבועים לאתגרי הגיוון מבססת נורמות ארגוניות המגבירות את המחויבות לגיוון והכללה ומקדמות יחסים מיטיבים בין קבוצות.

מטרות שלב זה

ביסוס שגרות מקצועיות בקרב הסגל האקדמי והמנהלי לקידום יחסים מיטיבים בין קבוצות

ביסוס שגרות מקצועיות בקרב הסגל האקדמי והמנהלי לקידום יחסים מיטיבים בין קבוצות

יצירת שגרות חברתיות בקמפוס המקדמות מפגש בין-קבוצתי חיובי

יצירת שגרות חברתיות בקמפוס המקדמות מפגש בין-קבוצתי חיובי

גיבוש מבנים ארגוניים ליישום מדיניות גיוון והכללה

גיבוש מבנים ארגוניים ליישום מדיניות גיוון והכללה

העמקת היכולות של הסגלים בהוראה ועבודה במרחב מגוון כמרכיב חיוני בהכשרת הצוותים

העמקת היכולות של הסגלים בהוראה ועבודה במרחב מגוון כמרכיב חיוני בהכשרת הצוותים

הנכחה של מגוון, הכללה ושותפות במסרים הניהוליים, באמצעים חזותיים, בתקשורת הארגונית ובתכנים הנלמדים

הנכחה של מגוון, הכללה ושותפות במסרים הניהוליים, באמצעים חזותיים, בתקשורת הארגונית ובתכנים הנלמדים

העמקת ההבנה המוסדית של צרכים, אתגרים והזדמנויות בנושא של גיוון והכללה ושיפור יחסים בין קבוצות

העמקת ההבנה המוסדית של צרכים, אתגרים והזדמנויות בנושא של גיוון והכללה ושיפור יחסים בין קבוצות

ביסוס נורמות שיח ושיפור יחסים בין-קבוצתיים במעגלים מתרחבים המושפעים מהרחבת היקף הפעילות

ביסוס נורמות שיח ושיפור יחסים בין-קבוצתיים במעגלים מתרחבים המושפעים מהרחבת היקף הפעילות

מתי ולמי מתאימות דרכי הפעולה בשלב זה?

מוסדות ו/או יחידות במוסד להם ניסיון קודם עם התערבויות קצרות טווח

מרחבים שבהם כבר מתקיימים מהלכים לקידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות ויש ביכולתם להעריך את הצרכים, ההזדמנויות והאתגרים, או שיש בידיהם מיפוי ואבחון צרכים ראשוני כבסיס להעמקת הפעילות.

מוסדות ו/או יחידות במוסד שהוקצו בהם משאבים לפיתוח התחום

המסר הנורמטיבי הארגוני נעשה חזק עוד יותר, כאשר למחויבות מילולית של ההנהלה לשיפור יחסים בין קבוצות נוספת גם מחויבות מעשית לקידום רב-תרבותיות, שותפות והכללה שמתבטאת בתקציב המוסדי. אל מול משאבי תפקיד ותקציב, ניתן בצורה מסודרת לתכנן ולהוציא אל הפועל שגרות ומבנים ארגוניים ראשונים.

מוסדות ו/או יחידות במוסד שבהם ההנהלה הביעה מחויבות לנושא

נורמות ארגוניות הן בעלות השפעה מעצבת ברמה ההתנהגותית. על כן, רוח גבית מההנהלה לקידום גיוון והכללה מאפשרות טווח פעולה שהוא רחב ושאפתני יותר. תמיכת הנהלה ברמה הצהרתית משמשת עוגן ליוזמות וביסוס שגרות, ויש לה חשיבות גדולה ביכולת להתמודד עם אתגרים או התנגדויות שעשויים להתעורר בתהליך.

מתי ולמי מתאימות דרכי הפעולה בשלב זה?

מוסדות ו/או יחידות במוסד להם ניסיון קודם עם התערבויות קצרות טווח

מרחבים שבהם כבר מתקיימים מהלכים לקידום הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות ויש ביכולתם להעריך את הצרכים, ההזדמנויות והאתגרים, או שיש בידיהם מיפוי ואבחון צרכים ראשוני כבסיס להעמקת הפעילות.

מוסדות ו/או יחידות במוסד שהוקצו בהם משאבים לפיתוח התחום

המסר הנורמטיבי הארגוני נעשה חזק עוד יותר, כאשר למחויבות מילולית של ההנהלה לשיפור יחסים בין קבוצות נוספת גם מחויבות מעשית לקידום רב-תרבותיות, שותפות והכללה שמתבטאת בתקציב המוסדי. אל מול משאבי תפקיד ותקציב, ניתן בצורה מסודרת לתכנן ולהוציא אל הפועל שגרות ומבנים ארגוניים ראשונים.

מוסדות ו/או יחידות במוסד שבהם ההנהלה הביעה מחויבות לנושא

נורמות ארגוניות הן בעלות השפעה מעצבת ברמה ההתנהגותית. על כן, רוח גבית מההנהלה לקידום גיוון והכללה מאפשרות טווח פעולה שהוא רחב ושאפתני יותר. תמיכת הנהלה ברמה הצהרתית משמשת עוגן ליוזמות וביסוס שגרות, ויש לה חשיבות גדולה ביכולת להתמודד עם אתגרים או התנגדויות שעשויים להתעורר בתהליך.

אבני הדרך במעבר לשלב 3

כעזר תכנוני ואבחוני, מוצעת רשימה של יעדים שאם הושגו (ואפילו חלקית) - הם יכולים לסמן כי בשלה הדרך לעבור לשלב הבא. מטרת הרשימה לסייע לבחון את תמונת המציאות בקמפוס ואת האקלים הארגוני בכל הנוגע ליחסים בין קבוצות, על מנת להעריך היכן ומה עוד נדרש, אפשרי וכדאי לקדם.

אבני הדרך במעבר לשלב 3

כעזר תכנוני ואבחוני, מוצעת רשימה של יעדים שאם הושגו (ואפילו חלקית) - הם יכולים לסמן כי בשלה הדרך לעבור לשלב הבא. מטרת הרשימה לסייע לבחון את תמונת המציאות בקמפוס ואת האקלים הארגוני בכל הנוגע ליחסים בין קבוצות, על מנת להעריך היכן ומה עוד נדרש, אפשרי וכדאי לקדם.

שגרות מתמשכות

הוטמעו מספר שגרות המקדמות גיוון, הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות

03

שגרות מתמשכות

הוטמעו מספר שגרות המקדמות גיוון, הכללה ושיפור יחסים בין קבוצות

03

מבנים ארגוניים

מוסדו מספר מבנים ארגוניים התומכים בקמפוס כמרחב משותף

04

מבנים ארגוניים

מוסדו מספר מבנים ארגוניים התומכים במרחב המשותף בקמפוס

04

מבנים ארגוניים

מוסדו מספר מבנים ארגוניים התומכים במרחב המשותף בקמפוס

04

יעד ניהולי

החלטת הנהלה על יציאה למהלך ארגוני המציב את הגיוון, ההכללה ושיפור היחסים בין קבוצות כיעד אסטרטגי

01

יעד ניהולי

החלטת הנהלה על יציאה למהלך ארגוני המציב את הגיוון, ההכללה ושיפור היחסים בין קבוצות כיעד אסטרטגי

01

צוות מוביל

יש צוות מוביל בעל סמכויות ארגוניות שעוסק באופן פעיל ורציף בקידום גיוון והכללה

02

צוות מוביל

יש צוות מוביל בעל סמכויות ארגוניות שעוסק באופן פעיל ורציף בקידום גיוון והכללה

02

כל הזכויות שמורות למרכז אקורד